top of page

Κινητικότητα στην Κόρντομπα 4-9/4/2022

Πραγματοποιήθηκε απο 4-9 Απριλίου 2022 η τελευταία κινητικότητα του προγράμματος.

Τη Δευτέρα 4/9 ξεκινήσαμε με την επίσκεψή μας στην Σεβίλλη, την πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας.  Η πόλη που ιδρύθηκε από τους Ρωμαίους φιλοξενεί υπερβλητικά μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς  της UNESCO.

Ξεκινήσαμε με την Πλατεία της Ισπανίας. Είναι από οτι λένε ίσως η πιο όμορφη πλατεία στην Ευρώπη. Εντυπωσιακά κτίσματα, απίστευτο μωσαϊκό χρωμάτων, όπου είδαμε και πλανόδιους καλλιτέχνες φλαμίνγκο.

Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τον Καθεδρικό Ναό που  είναι το σημείο κατατεθεν της πόλης. Μοναδικος σε ομορφιά Γοτθικού ρυθμού ολόκληρο το οικοδόμημα. Πολλά βιτρώ, οικογενειακά παρεκλήσια, θησαυροί και χρυσάφι

Δίπλα ακριβώς βρίσκονται τα 70μ.υψος του πύργου giralda που για να τον ανέβεις δεν υπάρχουν σκάλες αλλά ενας συνεχόμενος ανηφορικός διαδρομος  ενώ κατα την διάρκεια του ανυψωτικού επιπέδου θαυμάζεις απο τα παράθυρα την θεα που σου κόβει την ανάσα, θαυμάζοντας τον υπόλοιπο ναο και την πόλη από ψηλά .

Τέλος επισκεφθήκαμε το παλάτι Αλκαζαρ.  Απέραντοι κήποι με σιντριβάνια, δέντρα , θάμνους, πράσινο παντού κι εκπληκτικά κτήρια.

​2η ημέρα του προγράμματος. 5/4/2022. Η ημέρα ήταν αφιερωμένη όλα σε δραστηριότητες που έγιναν στο σχολείο. Δραστηριότητες αφιερωμένες στα μαθηματικά. Εξαιρετικές δραστηριότητες από μαθηματικά προβλήματα μέχρι γρίφους λογικής και πιθανοτήτων. Ύστερα από αυτό ,αν θα υπήρχε τρόπος κάποια από αυτά να διδαχτούν στο σχολείο, πιστεύω ότι δεν θα υπήρχαν μαθητές που δεν θα αγαπούσαν τα μαθηματικά. Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς ξεναγηθήκαμε στο σχολείο, παρακολουθήσαμε κάποια μαθήματα ,μιλήσαμε με τους μαθητές αλλά και τους Ισπανούς εκπαιδευτικούς για το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ισπανία. Μάθαμε ότι κάθε περιφέρεια έχει τα δικά της βιβλία, ότι τα παιδιά κάνουν καθημερινά 6 ώρες μάθημα με ένα μόνο διάλειμμα 30 λεπτών όπου έχουν το κολατσιό τους. Τα μαθήματα τελειώνουν στις 2.30μμ. Στις πιο μεγάλες τάξεις υπάρχει εξειδίκευση και οι μαθητές παίρνουν πτυχίο bacalorea . Μια από τις καθηγήτριες Αγγλικών μαθαίνει Ελληνικά και συνομιλήσαμε μαζί της για αρκετή ώρα. Φάγαμε παελια και μας άρεσε πάρα πολύ.

Ήταν μια υπέροχη μέρα.

3η ημέρα του προγράμματος. 6/4/2022. Σήμερα ήταν μια μέρα γεμάτη δράσεις. Το ισπανικό σχολείο διοργάνωσε το Maths Festival όπου όλοι οι μαθητές που συμμετέχουν στην κινητικότητα είχαν το ρόλο του μέντορα. Είχαν χωριστεί σε αρκετές ομάδες όπου κάθε μία ήταν υπεύθυνη για ένα παιχνίδι μαθηματικών ( οι μαθητές είχαν παρακολουθήσει και εκπαιδευτεί την προηγούμενη μέρα στο σχολείο). Υπήρχαν παιχνίδια λογικής, πιθανοτήτων, sudoku, mines, tangram ,αποκρυπτογράφηση μυνημάτων. . Το φεστιβάλ επισκέφθηκαν μαθητές από 10 σχολεία και οι μαθητές του Εράσμους έπρεπε να τους βοηθήσουν να λύσουν τους γρίφους.

Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στο χώρο της Ιglesia / Palazzo de la Merced .Μετά το τέλος του φεστιβάλ έγινε ξενάγηση στην εκπληκτική εκκλησία από όπου το βράδυ θα ξεκινήσει η Semana Santa και την οποία θα παρακολουθήσουμε. Ήταν μια πολύ δημιουργική μέρα

4η μέρα του προγράμματος . 7/4/2022 και ξεκινήσαμε στις 9 το πρωί με Gymhana, ένα είδος παιχνιδιού σα κυνήγι θησαυρού , όπου οι ομάδες πήγαιναν σε συγκεκριμένα σημεία μέσα στο ιστορικό κέντρο της πόλης, έβρισκαν στοιχεία και απαντούσαν σε ερωτήσεις γνώσεων. Όλες οι ομάδες κατέληξαν στο Τζάμι/ Καθεδρικό ναό της Κόρντομπα, έναν πραγματικά ξεχωριστό χώρο όπου για αιώνες συνυπήρχαν ειρηνικά 3 πολιτισμοί: χριστιανοί, Εβραίοι και Ισλάμ. Η ξενάγηση που κράτησε σχεδόν μιάμιση ώρα ώρα έγινε από τον κ. Ραφαέλ, καθηγητή ιστορίας του σχολείου. Ακολούθησε γεύμα και βόλτα μέχρι αργα στην πόλη.

5η και τελευταία ημέρα του προγράμματος. 8/4/2022.Επισκεφθήκαμε τον χώρο του Medina Zahira και το μουσείο του και στη συνέχεια στο σχολείο παρακολουθήσαμε μια εξαιρετική αποχαιρετιστήρια γιορτή. Οι Ισπανοί μαθητές με τους καθηγητές τους μας παρουσίασαν ισπανική μουσική, χόρεψαν Flamengo ,είδαμε βίντεο με τις δραστηριότητες όλων των ημερών. Μετά το γεύμα ακολούθησε πάρτυ όπου τα παιδιά χόρεψαν,τραγούδισαν και το διασκέδασαν πολύ.

Ήταν μια γιορτή πανέμορφη και για αρκετούς από εμάς πολύ φορτισμένη συναισθηματικά καθώς αυτά τα 3 χρόνια δημιουργήθηκαν πολύ καλές φιλικές σχέσεις.

Δώσαμε την υπόσχεση να συναντηθούμε πάλι.